Bidden met de Heer

Het werkjaar is weer van start gegaan en er moet van alles weer. Scholen zijn weer een tijdje bezig, mensen hebben het weer druk met werk, sport en hun sociale verplichtingen en voor je het weet zijn de komende weken in je agenda volgeboekt. Ook al is onze kerk sterk verouderd en lijkt er in een parochie niet veel te gebeuren, toch loopt ook de agenda van een priester vaak over met vergaderingen, bezoeken, gesprekken en andere activiteiten. Als je niet oppast vergeet ook een priester zijn “core business”: in gebed ook verbonden te zijn met de levende Heer; als christen; als priester en middelaar.

Morgenstond heeft goud in de mond. Het is een oud spreekwoord met een belangrijke waarheid. Onze dagen en avonden verlopen vaak grillig, maar de vroege ochtend verloopt vaak toch nog rustig. Het is een uitgelezen mogelijkheid om de dag met de Heer goed te beginnen. Vandaar dat wij in de parochie van maandag tot en met vrijdag iedere dag begonnen zijn met stille aanbidding van 08.00 uur tot en met 08.45 uur in de Antoniuskerk in Nijnsel. In stilte verwijlen bij de Heer, mediteren over een schrifttekst, intenties in gebed bij Hem brengen. In aanbidding zijn is teruggaan tot onze bron en oorsprong. In ontmoeting treden met Christus die werkelijk aanwezig is op het altaar onder de gedaanten van brood en ons geestelijk alle voedsel en kracht geeft die wij nodig hebben. Van harte welkom om in stilte aan te sluiten.